čtvrtek 13. srpna 2015

Ta látka se musí zažít - DIY nařasená sukně


Látka mě dostala. Zasáhla, vryla se pod kůži, přenesla do jiných světů. Donutila se zamyslet.
Název vystihuje vše. Clear heart - Yorokobi. Čisté srdce a mysl která není zastřena. Vzduch - pohyb - lehkost - den.
Materiál dvojitá gázovina. Měkounká, prodyšná,  neskutečná. Přesně tak návyková.


Někdy jsou věci tak jasné a zřejmé. Zastavíte se, držíte látku poprvé v ruce a přesně víte co z ní bude, i když jste ji objednali úplně kvůli něčemu jinému.

Přemýšlím jak je to s tím eko bio organickým, když se látky dováží přes půl zeměkoule. Proč jsme za ně ochotní zaplatit takové částky. Byly bychom za stejnou látku vyrobenou v Čechách českým designerem ochotni  také zaplatit odpovídající cenu? Proč nejsou české kvalitní látky z kvalitního materiálu s dobrým designem? Jsme je ještě schopni vyrábět? Věřím, že ano.
Na objednávku jsem trochu pozapomněla. Ve stejnou dobu totiž přišly i dlouho očekávané látky, které jsme si s dětmi sami navrhli, o těch ale jindy. Nakonec jsme si ji vyzvedla v Praze osobně. 



Musela to být nařasená sukně to bylo zřejmé, jednoduchá jak jen to jde.
 
Látku jsem přeložila na šířku, uprostřed odstřihla pásek na šíři gumy + přídavek na švy.


Trošku jsem se zarazila, nepatrně zaváhala. Přetáhnu to přes boky, když mají stejně jako látka a musím to ještě sešít (spotřebu jsem neřešila, přeci jen to mělo být něco jiného)? Při poměřování tam ty 2cm chyběly. Sakra. Riskla jsem to. Do zipu se mi  nechtělo. Nebyl v plánu, nepatřil tam.  Při nejhorším to budu přetahovat přes hlavu. Vyšlo to, jde to i odspodu.
Sešila boční švy, nařasila, všila k pásku, navlékla gumu, zašila otvor pro gumu.
Ještě jedno malé zaváhání u spodního lemu, založit, začisti? Okraj látky je začištěný  klasicky - pevný okraj s drobnými dírkami, tak jak to látky mívají.
Na půlce látky  nápis název, autor,  copywriter, země původu atd. Nechat / skrýt? 


Nápis se mi líbil, trochu rušil, ale zahnutí mi přišlo ještě více barbarské.
Prohnaly se kolem děti, pomazlily se s látkou, měkoučká, příjemná,  nechtěly ji pustit, lapily kocoura i on se musel pomazlit.
Zeptala jsem: „ S nápisem nebo bez?“
„Bez,…  ne s , tak to nosí správné holky. Správné holky nosí nápis.“ Zase odběhly.
Tak ho tam mám :) nápis a nestydím se za něj.

Látka: Clear heart – Yorokobi, od japonského návrháře Naomi Ito, Koupeno: Kdotokdyslyšel – látky s příběhem
Spotřeba: látka šíře 106 cm - 1 m, guma šíře 5cm - 80cm


 

2 komentáře:

  1. Vzor látky na sukni krásně vynikl, přemýšlela jsem co by z ní šlo ušít, tohle je paráda :) Děkuji za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji :)) U těchto látek mi příjde, že čím míň do nich člověk stříhá, tím líp :))

    OdpovědětVymazat

Díky, vaše milé komentáře mě inspirují k dalšímu tvoření a sdílení :)